Aug06

Szkoła i jej zaplecze

W każdej szkole znajdować się musi odpowiedni system grzewczy, który pozwoli zapewnić dzieciom i pracownikom szkoły odpowiednie warunki do nauki i pracy. Wybór takowego podyktowany jest często budżetem placówki, dla której ma on zostać zakupiony oraz stopniem w jakim wykorzystuje on wytworzona energię. Chodzi tu głównie o energooszczędność, która dla wielu szkół jest ważna, choćby ze względu na edukacje proekologiczną przez nie stosowaną i prowadzona w trosce o przyszłe pokolenia. Zakup kotła wynika także z umiejscowienia danej placówki. W województwie śląskim częściej zakładane będą kotły opalane węglem, ze względu na bliskość kopalni i brak problemów z dostarczeniem opału na teren placówki. Ważnym warunkiem, który musza spełnić kotły dostarczane do jednostki oświatowej jest ich trwałość i niezawodność szczególnie w okresie zimowym. Dyrektor przystępując do przetargu i wybrania firmy, która ma takowy kocioł do szkoły dostarczyć, nie może sugerować się jedynie jego ceną, bo może to spowodować podjecie pochopnej decyzji i zmarnowanie środków przeznaczonych na ten cel, a jak wiadomo większość szkół ma dziś problemy finansowe i nie stać ich na wyrzucenie pieniędzy w błoto. W takim wypadku najrozsądniej będzie się kierować kryterium wytrzymałości kompozytów produktu oraz długością przysługującego serwisu gwarancyjnego.